مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 08:422022-08-14سياسي

سفرهای استانی رییسی، نمادین است یا نمایشی؟ سود است یا خسارت؟


سخنان آقای رییسی در کرمان مبنی بر اینکه دولت از مردم و با مردم است و حضور در جمع مردم را مایه مباهات می داند، تا آنجا که برای برانگیختن احساسات شهروندان لازم است، - سخنان آقای رییسی در کرمان مبنی بر اینکه دولت از مردم و با مردم است و حضور در جمع مردم را مایه مباهات می داند، تا آنجا که برای برانگیختن احساسات شهروندان لازم است، توجیه پذیر به حساب می آید؛ اما بیش از آن، به پوپولیسم نزدیک می شود که آفت بالقوه هر دولتی است.

شرق نوشت: سفرهای استانی (به شکلی که وجود دارد) میراث احمدی نژاد است که در دوران روحانی نیز کم وبیش (به جز زمان شیوع کرونا) تکرار شد و آقای رییسی نیز به آن همت مضاعف گمارد.

حتما دیدار با مردم استان ها و شهرستان های مختلف پیامدهای مثبتی دارد که شاخص ترین آن، احساس مثبتی است که ارزش قائل شدن مقامات عالی در شهروندان دور از پایتخت ایجاد می کند.

با این حال، روشن است که شخص اول اجرایی کشور در یک سفر استانی یک تا یک ونیم روزه، در مرکز استان اتراق می کند یا حداکثر به یک یا دو شهر اطراف سر می زند.

معنای این رفتار آن است که سفر رییس جمهور، بیشتر جنبه نمادین دارد.

منظور از نمادین صرفا تشریفاتی نیست.

لابد در این سفرها در شورای اداری از پیش برنامه ها تنظیم می شود و تعداد زیادی تصمیم (که قبلا از سوی سازمان های ذی ربط تأیید شده) د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفرهای استانی رییسی، نمادین است یا نمایشی؟ سود است یا خسارت؟

سفرهای استانی رییسی، نمادین است یا نمایشی؟ سود است یا خسارت؟