موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - نعيمه نظام دوست - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - كميسيون اجتماعي - مستمري بگيران - جودوي قهرماني جهان - كلانشهر كرمانشاه - فيلم فصل فراموشي فريبا - صادق آملي لاريجاني - سامانه ضد تگرگ - فاز دوم هدفمندي يارانه ها - ديپلمه هاي نظري - قطعات كامپيوتر - سيدمجيد حسيني - شركت شهرك هاي صنعتي البرز - شادي مردم ايران - روسكومنادزور - سريعترين خودروها

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 15:172022-08-13بين الملل

بازگشت استاد استرالیایی مبادله شده با یک مقام ارشد طالبان به کابل


استاد دانشگاه آمریکایی کابل که چند سال پیش با یک عضو ارشد طالبان مبادله شد، بار دیگر به کابل سفر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، تیموتی ویکس، استاد دانشگاه آمریکایی که حدود دو سال پیش برای مبادله با انس حقانی از زندان طالبان آزاد شده بود، به کابل بازگشت.

  وی که حالا جبرییل عمر نام دارد، هدف از آمدنش به افغانستان را شرکت در مراسم یک سالگی دولت موقت طالبان خوانده و از جهان می خواهد افغانستان را با معیارهای غربی قضاوت نکند.

این استاد دانشگاه در بدو ورود به افغانستان در فرودگاه کابل گفت: 6 سال پیش برای اولین بار و برای شناخت بهتر افغانستان به این کشور سفر کردم و با هدف تحقق بخشیدن به این رویایی خود در حال حاضر در کابل هستم.

ویکس ادامه داد: من 3 سال و نیم با سربازان طالبان زندگی کردم و شناخت بسیار خوبی از این افراد دارم.

  تیموتی ویکس بهمراه یک استاد آمریکایی دیگر پس از 3 بازداشت و بارها تلاش ناموفق نیروهای ویژه آمریکا برای آزادی این دو نفر، با انیس حقانی عضو ارشد طالبان مبادله شد.

پیش از این انس حقانی درباره مبادله وی با دو استاد دانشگاه که طی عملیاتی ربوده شده بودند، گفت: من از عملیات بازداشت آنها و تصمیم برای مبادله با من اطلاعی نداشتم و رهبران طالبان در موقعیتی قرار گرفتند که به نظر می رسید همه راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت استاد استرالیایی مبادله شده با یک مقام ارشد طالبان به کابل

بازگشت استاد استرالیایی مبادله شده با یک مقام ارشد طالبان به کابل