مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 14:472022-08-13بين الملل

المیادین: جهان تک قطبی به سر آمده است، آمریکا دیگر ابرقدرت نیست


وبگاه شبکه المیادین در مقاله ای نوشت که آمریکا در شرق اروپا و شرق آسیا بازنده خواهد بود و این بیش از هرچیزی جهان تک قطبی را دستخوش تغییرات خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه شبکه المیادین در مقاله ای به قلم شارل ابی نادر به بررسی فضای روابط بین الملل و بحران اوکراین و تنش در منطقه تایوان پرداخت و نوشت که نفوذ آمریکا به شدت دچار تزلزل و جهان تک قطبی دچار خدشه شده است.

ابی نادر در ابتدا این سؤال را مطرح کرد که موقعیت آمریکا پس از شکست در اوکراین و پس از پایان جنگ که به عقیده نویسنده به نفع روسیه خواهد بود، به کجا خواهد رسید؟ او نوشت که شکست در اوکراین به تنهایی کافی است تا تمام پایه هایی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر اساس آن تأسیس شده را متزلزل کند.

او با اشاره به  حملات موشکی و راکتی اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا افزود: آیا هیچ یک از ناظران  و تحلیلگران می توانند تصور کنند که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، بدون تأیید مستقیم ناتو به واحدهای خود دستور بمباران نیروگاه هسته ای را داده باشد؟ البته هیچ کس نمی تواند این را تصور کند.

نویسنده المیادین در ادامه نوشت که ناتو به رهبری واشنگتن، دست به این ریسک بزرگ یعنی حمله به نیروگاه هسته ای زاپروژیا زده است که می تواند خطرات ویرانگری بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

المیادین: جهان تک قطبی به سر آمده است، آمریکا دیگر ابرقدرت نیست

المیادین: جهان تک قطبی به سر آمده است، آمریکا دیگر ابرقدرت نیست