مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 13:472022-08-13حوادث

زلزله 9 ریشتری این مناطق ایران را تهدید می کند


استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: در سال 2013 خانم اشمیتز آلمانی و همکارانش تحقیقی درخصوص زلزله در منطقه مکران ایران منتشر و در آن احتمال وقوع زلزله 9 ریشتری را هم مطرح کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین : زلزله های 6 ریشتری هرمزگان و زلزله هایی که اخیرا در دریای عمان رخ داد، تلنگری بود که به یادمان بیاورد این رخداد زمین شناسی شهرهای نزدیک دریا و تاسیسات ساحلی را نیز تهدید می کند و حتی تصاویری همچون سونامی ژاپن را به ذهن بسیاری از ما آورد.

اما آیا ممکن است سونامی هم در سواحل ایران رخ دهد؟ آیا زلزله ای به بزرگی 9 ریشتر همچون زلزله ژاپن ما را تهدید می کند؟ اساسا لرزه خیزترین و امن ترین مناطق و شهرهای ایران در برابر زلزله کجاها هستند؟ دکتر مهدی زارع استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به سوالات همشهری آنلاین در این خصوص پاسخ داده است.

از نظر زمین شناسی چه اتفاقی در منطقه هرمزگان رخ داده که در ماه های اخیر شاهد زلزله های پی درپی 6 ریشتر و بیشتر در آن بودیم؟ این مسئله 2 دلیل کشوری و محلی دارد.

اگر در مقطعی می بینیم تعداد زلزله ها در یک منطقه زیاد می شود، باید به مقطعی نگاه کنیم که تعداد آنها به طور نسبی کم بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله 9 ریشتری این مناطق ایران را تهدید می کند

زلزله 9 ریشتری این مناطق ایران را تهدید می کند