مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 12:022022-08-13پزشكي

«حبه قند» برای ساخت الکترود پایش ضربان قلب استفاده شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پژوهشگران برای پایش طولانی مدت ضربان قلب و کاهش اثرات محیطی در ثبت سیگنال ها، با استفاده از یک حبه قند، - پژوهشگران برای پایش طولانی مدت ضربان قلب و کاهش اثرات محیطی در ثبت سیگنال ها، با استفاده از یک حبه قند، الکترود متخلخلی ساختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پژوهشگران برای پایش طولانی مدت ضربان قلب و کاهش اثرات محیطی در ثبت سیگنال ها، با استفاده از یک حبه قند، الکترود متخلخلی ساختند.

برای نظارت بر ریتم قلب و عملکرد ماهیچه ها، پزشکان اغلب الکترود هایی را به پوست بیمار متصل می کنند و سیگنال های الکتریکی را تشخیص می دهند.

این تکانه ها برای تشخیص زودهنگام و درمان بسیاری از مشکلات قلبی حیاتی هستند، اما در حال حاضر الکترود های موجود عملکرد محدودی دارند یا ساخت آن ها گران است.

به تازگی مقاله ای با عنوان Stretchable Sponge Electrodes for Long-Term and Motion-Artifact-Tolerant Recording of High-Quality Electrophysiologic Signals در مجله ACS Nano منتشر کردند، که درآن جزییات مربوط به ساخت یک نسخه کم هزینه و اسفنجی از نوعی الکترود متخلخل گزارش شده است.

الکترودی که با استفاده از یک حبه قند ساخته می شود.

الکترود های استاندارد فعلی برای نظارت الکتروفیزیولوژیک، بر یک دیسک نقره ای تکیه دارند که از طریق ژلی رسانا با پوست در تماس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حبه قند» برای ساخت الکترود پایش ضربان قلب استفاده شد

«حبه قند» برای ساخت الکترود پایش ضربان قلب استفاده شد