مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 11:022022-08-13سياسي

ضرورت نظارت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر طراحی سؤال های کنکور


مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به ضرورت نظارت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر طراحی سؤال های کنکور سراسری پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  طی گزارشی به ضرورت نظارت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر طراحی سؤال های کنکور سراسری پرداخت.

در این گزارش آمده است: یکی از مسائلی که هر ساله داوطلبان آزمون های سراسری ورود به دانشگاه ها و سایر مؤسسه های آموزشی و پژوهشی مطرح می کنند، شبهه طراحی سؤال های آزمون سراسری خارج از محتوای کتب درسی است.

این موضوع موجب نارضایتی و دل نگرانی های داوطلبان آزمون و خانواده های آنان را فراهم و بازتاب های گسترده ای در جامعه پیدا می کند.

البته، سازمان سنجش آموزش کشور همواره بر این نکته تأکید داشته است که سؤال ها از محتوای کتب درسی آموزش و پرورش طراحی شده اند و داوطلبان در صورت درک عمیق مطالب درسی به پاسخگویی به سؤال ها قادرند.

طرف دیگر این ماجرا وزارتخانه آموزش و پرورش است که ادعای داوطلبان را مبنی بر اینکه برخی از سؤال ها خارج از محتوای کتب درسی طراحی شده اند تأیید می کند.

این گزارش می افزاید: این در حالی است که بین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به عنوان متولی کتاب های درسی رسمی و سازمان سنجش آموزش کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت نظارت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر طراحی سؤال های کنکور

ضرورت نظارت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر طراحی سؤال های کنکور