مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 10:572022-08-13بين الملل

نیروگاه هسته ای ترکیه در گام پایانی؛ آیا آنکارا دنبال سلاح اتمی است؟


پس از گزارش رسانه های ترکیه ای درباره آغاز مرحله پایانی ساخت اولین نیروگاه هسته ای این کشور، منابع خبری به اظهارات دو سال پیش رییس جمهور ترکیه درباره حق دراختیار داشتن سلاح اتمی پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ترکیه در حال تکمیل ساخت رآکتورهای هسته ای در نیروگاه آک کویو است؛ نیروگاهی که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، روز سه شنبه هفته گذشته، از آن بازدید کرد.

این نیروگاه در روستایی که نام نیروگاه نیز از آن گرفته شده در استان مرسین (جنوب ترکیه) واقع است.

رییس جمهور ترکیه حدود دو هفته بعد از جشن آغاز ساخت واحد چهارم و پایانی نیروگاه به استان مرسین رفت تا از این نیروگاه بازدید کند؛ نیروگاهی که انتظار می رود در ماه می سال 2023 ساخت آن به پایان برسد.

 روزنامه العربی الجدید ، امروز (شنبه)، در این باره گزارش داد که ترکیه از دهه هفتاد میلادی در تلاش برای ساخت چند نیروگاه اتمی بوده؛ اما تلاش های این کشور تا زمان امضای توافق همکاری با روسیه در سال 2010 برای ساخت نیروگاه آک کویو -اولین نیروگاه اتمی در خاک ترکیه- همواره با شکست همراه بوده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نهم مهرماه سال گذشته گفته بود که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در دیدار بایکدیگر در سوچی درباره امکان ساخت دو نیروگاه اتمی در خاک ترکیه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه هسته ای ترکیه در گام پایانی؛ آیا آنکارا دنبال سلاح اتمی است؟

نیروگاه هسته ای ترکیه در گام پایانی؛ آیا آنکارا دنبال سلاح اتمی است؟