مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 10:522022-08-13اقتصادي

تکمیل شبکه آبیاری سد گیوی نیازمند 7هزار میلیارد ریال اعتبار است


نماینده مجری طرح های توسعه منابع آب جنوب استان اردبیل گفت: در صورت تأمین اعتبار 7هزار میلیارد ریالی، شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، دانش ستاری پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی سد گیوی که از سال 83 شروع شده بود، در سال 96 آبگیری شد و بعد از آبگیری، اجرای شبکه آبیاری و زهکشی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: هم اکنون شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی نزدیک به 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین اعتبار 7هزار میلیارد ریالی، تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسد.

آبیاری بیش از 3000 هکتار اراضی کشاورزی با تکمیل شبکه آبیاری گیوی  نماینده مجری طرح های توسعه منابع آب جنوب استان اردبیل ادامه داد: با اتمام عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی، 3هزار و 72 هکتار اراضی کشاورزی منطقه زیر پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

ستاری با بیان این که برای اجرای سد گیوی 2هزار و 100 میلیارد ریال هزینه شده، گفت: عملیات احداث و تکمیل بدنه سد تمام شده است و کارهای جانبی آن مانده که در حال حاضر هم به دلیل نبود بارش حجم ذخیره آب کاهش یافته است.

وی بیان کرد: مجموع ظرفیت ذخیره این سد 43 میلیون مترمکعب است که 20 میلیون مترمکعب آن مربوط به صنعت، 3 میلیون مترمکعب مربوط به آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل شبکه آبیاری سد گیوی نیازمند 7هزار میلیارد ریال اعتبار است

تکمیل شبکه آبیاری سد گیوی نیازمند 7هزار میلیارد ریال اعتبار است