مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 08:172022-08-13اقتصادي

رکوردشکنی پیاپی ایران در صنعت برق/ ساخت یک نیروگاه گازی در کمتر از 6 ماه


به دنبال رکوردزنی ساخت 6000 مگاوات نیروگاه در کشور در یک سال، برای اولین بار ساخت یک نیروگاه توسط سازنده داخلی در کمتر از 6 ماه به سرانجام رسید و حدنصاب بین الملی جدیدی در این زمینه ثبت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، 16 مرداد بود که مجری طرح احداث نیروگاه های صنایع معدنی توانیر از اتصال به شبکه نخستین واحد نیروگاهی احداث شده توسط صنایع خبر داد.

قرعه اولین سنکرون شدن واحدهای نیروگاهی صنایع در قالب تفاهم 10 هزار مگاواتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو به نام واحد گازی 183 مگاواتی نیروگاه سمنان افتاد اما سنکرون این واحد نیروگاهی فارغ از مسائل یاد شده یک رکورد منحصر به فرد دیگر را در بر داشت.

 در همین راستا به منظور پرده برداری از این رکورد باید به تاریخ 19 مهر سال 1400 باز گردیم، جایی که علی اکبر محرابیان و سیدرضا فاطمی امین به عنوان متولی دو وزارت خانه نیرو و صنعت، معدن و تجارت در قالب امضای تفاهم نامه ای از احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن خبردادند.

    پس از امضای این تفاهم نامه، بررسی هایی به منظور جزییات ساخت تک تک واحدهای نیروگاهی زیرمجموعه در دستور کار قرار گرفت و 3 ماه بعد یعنی در تاریخ 2 بهمن ماه سال 1400، اولین قرارداد تفاهم نامه وزارت نیرو و وزارت صمت بین شرکت تولید انرژی سام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکوردشکنی پیاپی ایران در صنعت برق/ ساخت یک نیروگاه گازی در کمتر از 6 ماه

رکوردشکنی پیاپی ایران در صنعت برق/ ساخت یک نیروگاه گازی در کمتر از 6 ماه