مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 08:122022-08-13بين الملل

ماموریت «خیام» چیست و چرا پرتاب آن اهمیت دارد؟


ماهواره «خیام» خدماتی به کشورمان در حوزه های مختلف مقابله با بلایای طبیعی، مسائل زیست محیطی و… ارائه می دهد که تاکنون هیچ ماهواره ای چنین خدماتی ارائه نداده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، ماهواره ایرانی خیام ساعت 10 و 22 دقیقه صبح سه شنبه 18 مردادماه در یک همکاری مشترک با کشور روسیه، از ایستگاه فضایی با ماهواره بر سایوز از پایگاه بایکونور قزاقستان، با موفقیت به مدار 500 کیلومتری زمین پرتاب شد.

ایران اسلامی چند سالی است که به برکت اعتماد به دانش و توان داخلی در صنعت موشک های بالستیک و همچنین هوا و فضا جایگاه خوبی در دنیا کسب کرده است و به یکی از قدرت های جهانی در این حوزه تبدیل شده است و از سال 2005 میلادی و با ارسال ماهواره سینا 1 به باشگاه کشورهای فضایی پیوست، ماهواره ای که به کمک روسیه به آسمان فرستاده شده بود.

پس از آن به تدریج دانش بومی توسعه یافت و تاکنون ایران توانسته ماهواره های بسیاری برای اهداف مختلف علمی، پژوهشی، خدماتی و حتی نظامی به آسمان بفرستد.

اما آخرین ماهواره کشور ما خیام است که مالکیت آن در اختیار سازمان فضایی ایران است، با سنجنده های دقیق در طیف های مختلف، زیر ساختی مناسب برای هوشمندسازی بخش های گوناگون کشور خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت «خیام» چیست و چرا پرتاب آن اهمیت دارد؟

ماموریت «خیام» چیست و چرا پرتاب آن اهمیت دارد؟