مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 11:572022-08-12حوادث

توقف عملیات جست وجوی کوهنوردان سقوط کرده در یخچال یخار


رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به 2 عملیات جداگانه جست وجو در یخچال یخار دماوند و علم کوه گفت: عملیات یخار به دلیل ریزش شدید سنگ و وقوع سیل و به خطر افتادن جان امدادگران متوقف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی پور در خصوص حوادث پیش آمده برای کوهنوردان در ارتفاعات دماوند گفت: در روزهای اخیر مجموعا گزارش مفقود شدن 3 نفر در ارتفاعات دماوند و مفقودی کوهنوردی در علم کوه دریافت شد.

وی افزود: تیم فنی سازمان امدادونجات بعد از دریافت گزارش مربوط به 2 کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دماوند، به یخچال یخار اعزام و با استقرار در ارتفاع 4700 متری، طی 2 روز عملیات دسترسی به مفقودان از طریق ایجاد کارگاه های ثابت، پیگیری شد اما ریزش رگباری سنگ ها به دلیل تغییر شرایط اقلیمی و وقوع سیل های لحظه ای ناشی از آب شدن یخچال ها، شرایط امدادرسانی را با دشواری فراوان مواجه کرده و برخورد سنگ به  امدادگران جان آنها را به خطر انداخته بود.

ولی پور گفت: روز گذشته و در هنگام عملیات دسترسی به پیکر یکی از مفقودان در یخچال یخار، امدادگر هلال احمر با برخورد سنگ به شدت مجروح شد.

به همبن دلیل با اعزام بالگرد، تیم امداد کوهستان هلال احمر به رینه بازگشت و امدادگر مصدوم هم به مرکز درمانی منتقل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف عملیات جست وجوی کوهنوردان سقوط کرده در یخچال یخار

توقف عملیات جست وجوی کوهنوردان سقوط کرده در یخچال یخار