مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 10:372022-08-12بين الملل

توافق قزاقستان و عربستان برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری


شرکت «آکوا پاور» عربستان سعودی قصد دارد در قزاقستان پروژه های سرمایه گذاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر را اجرا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان با ریاست شرکت آکوا پاور یک شرکت عربستان سعودی دیدار کرد.

وزارت امور خارجه قزاقستان با اعلام این خبر گفت: سفر هیات شرکت مذکور به قزاقستان مطابق با توافقات به دست آمده در چارچوب سفر اخیر قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان به عربستان سعودی، صورت گرفته است.

وزیر خارجه قزاقستان در این دیدار ضمن اشاره به توجه بسیار به منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان آمادگی کشورش را برای ارائه همه گونه حمایت های ممکن به شرکت سعودی در اجرای پروژه ها در این کشور ابراز داشت.

نمایندگان شرکت آکوا پاور سعودی در چارچوب سفر خود به قزاقستان همچنین با ریاست وزارت انرژی، صندوق سمروک خزینه و مرکز مالی بین المللی آستانه مذاکره و پروژه های سرمایه گذاری را به تفصیل بررسی کردند.

شرکت آکوا پاور با سبد سرمایه گذاری تقریبا 70 میلیارد دلاری در حال ساخت نیروگاه های تخصصی برای تولید برق سبز و شیرین کردن آب است.

نیروگاه هایی برای تولید انرژی خورشیدی، زمین گرمایی و بادی و همچنین تبدیل زباله به انرژی در 13 کشور از جمله مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا، آفریقای ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق قزاقستان و عربستان برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری

توافق قزاقستان و عربستان برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری