مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 08:022022-08-12فرهنگي

ایجاد موزه باستان شناسی قره داغ مطالبه عمومی شهروندان اهری


عمارت تاریخی شهرداری اهر یکی از آثار منحصر به فرد شهرستان می باشد که به علت قرار گرفتن در بافت سنتی و مرکزیت شهر اهر محلی مناسب برای راه اندازی موزه باستان شناسی منطقه می باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهر،  شهرستان اهر با دارا بودن آثار و ابنیه های تاریخی که اکثرشان قدمت دوره قاجار را دارند می توان با مرمت و تبدیل انها به بوم گردی و یا موزه های مختلف گام های محکم و استواری در زمینه صنعت گردشگری برداشت.

  در این زمینه عمارت تاریخی شهرداری اهر یکی از آثار منحصر به فرد  شهرستان می باشد که به علت قرار گرفتن در بافت سنتی و مرکزیت شهر اهر محلی مناسب برای راه اندازی موزه باستان شناسی  منطقه می باشد.

   با پیگیری های انجام شده با مصوبه شورای اسلامی دوره پنجم  با تبدیل این عمارت به موزه باستان شناسی موافقت و در شورای تطبیق فرمانداری اهر نیز تایید شده است که متاسفانه تاکنون اقدامات عملی در راه اندازی این موزه در محل فوق صورت نگرفته است در هر شهری خصوصا در شهرهای تاریخی، موزهها ویترین هر شهری محسوب می شوند و هر گردشگر داخلی یا خارجی در بدو ورود به هر شهری اول از همه چیز در مورد، هویت، فرهنگ و تمدن مردمان آن دیار تحقیق می ‍کنند و موزه های باستان شناسی و مردم شناسی می تواند با در اختیار داشتن آثار قدیمی به پرسش های گردشگران جواب جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد موزه باستان شناسی قره داغ مطالبه عمومی شهروندان اهری

ایجاد موزه باستان شناسی قره داغ مطالبه عمومی شهروندان اهری