مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 07:072022-08-11بين الملل

ایران هیچ تغییری درجغرافیای سیاسی منطقه را نمی پذیرد


ایران آمادگی دارد تمام ظرفیت های خود را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز و رشد و توسعه آن بکار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رییسی عصر روز چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، روابط دو کشور را تاریخی و عمیق توصیف کرد و بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش سطح همکاری های اقتصادی پایدار تهران - ایروان تاکید کرد.

رییس جمهور با اشاره به درگیری های روزهای گذشته در قفقاز، اظهار داشت: پایبندی امضاکنندگان بیانیه سه جانبه آتش بس به مفاد آن و حل و فصل مسائل باقیمانده از طریق گفتگو و راهکارهای دیپلماتیک، بهترین راه برای ایجاد آرامش و امنیت در منطقه قفقاز است.

رییسی با اشاره به بیانات راهبردی رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر با روسای جمهور روسیه و ترکیه مبنی بر حساسیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به مرزهای خود در منطقه قفقاز و مقابله با هرگونه تلاش برای تغییر آنها، تصریح کرد: ایران هیچگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را نمی پذیرد و آمادگی دارد تمام ظرفیت های خود را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز و رشد و توسعه آن بکار گیرد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی گزارشی مفصل از درگیری های اخیر بین ارمنستان و آذربایجان ارائه داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران هیچ تغییری درجغرافیای سیاسی منطقه را نمی پذیرد

ایران هیچ تغییری درجغرافیای سیاسی منطقه را نمی پذیرد