مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 20:372022-08-10اقتصادي

کشاورزان پس از برداشت محصول از آتش زدن مزارع خودداری کنند


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: باتوجه به اینکه آتش زدن مزارع تهدیدی برای مراتع و جنگل ها است، کشاورزان از روش های دیگری برای مبارزه با آفات و حشرات انتخاب کنند.

- محمود قلیزاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: باتوجه به اینکه آتش زدن مزارع تهدیدی برای مراتع و جنگل ها است و احتمال سرایت آتش به مراتع ملی اطراف نیز وجود دارد بنابراین کشاورزان از روش های دیگری برای مبارزه با آفات و حشرات انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی زارعان اقدام به آتش زدن زمین های کشاورزی و اراضی خود می کنند، افزود:  این اقدامات در راستای از بین بردن برخی از آفات و حشرات انجام می شود تا زمین برای کشت بعدی آماده شود که ما این اقدام را برای هیچ کدام از زارعان توصیه نمی کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اینکه آتش زدن مزارع، موجودات مفید خاک را نیز از بین می برد، تصریح کرد: فرهنگ سازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل ها یک ضرورت است و نقش مردم، نهادهای مدنی و رسانه ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان پس از برداشت محصول از آتش زدن مزارع خودداری کنند

کشاورزان پس از برداشت محصول از آتش زدن مزارع خودداری کنند