مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 14:372022-08-10بين الملل

ضرورت اقدام عملی برای احیاء کریدور شمال-جنوب


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های موجود نهایت بهره را برد، گفت: ما مخالف ایجاد سایر ظرفیت ها نیستیم اما وقتی اتصال ایران به ارمنستان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، مجید کیانی ظهر امروز در دیدار با رییس شورای بین دولتی مدیریت حمل ونقل کشورهای CIS   و رییس اداره همکاری های چند جانبه تجاری، مالی، انرژی و حمل ونقل وزارت امور خارجه در راستای احیاء کریدور شمال-جنوب با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های موجود نهایت بهره را برد، اظهار داشت: ما مخالف ایجاد سایر ظرفیت ها نیستیم اما وقتی اتصال ایران به ارمنستان، گرجستان و روسیه از طریق مسیر ریلی جلفا فراهم است، چرا از کریدور شمال-جنوب استفاده حداکثری نمی شود.

وی افزود: فعال سازی و تکمیل کریدور شمال-جنوب نه مستلزم هزینه های زیاد است و نه بهره وری از آن مدت زمان زیادی طول می کشد.

وزارت امور خارجه با ایفای نقش موثر می تواند در احیاء این کریدور پیشگام باشد و قطعا طرفین مقابل نیز استقبال خواهند کرد و نخجوان نیز از این موضوع منتفع می شود.

کیانی با بیان اینکه به تقویت دیپلماسی اقتصادی و ایفای نقش منطقه آزاد ارس به عنوان هاب لجستیکی نگاه عملیاتی دارد، تصریح کرد: با دستور اخیر ریاست محترم جمهوری مبنی بر هماهنگی سایر نهادهای منطقه آزاد ارس با این سازمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اقدام عملی برای احیاء کریدور شمال-جنوب

ضرورت اقدام عملی برای احیاء کریدور شمال-جنوب