مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 13:372022-08-10اقتصادي

اربعین امسال هیچ اتوبوسی کاپوتاژ نمی شود/ آغاز ارسال تجهیزات موکب ها از 20 محرم


اربعین امسال وضعیت کاپوتاژ خودروهای شخصی هنوز مشخص نیست.

البته با توجه به پیش بینی تشرف 5 میلیون ایرانی در اربعین ظرفیت اتوبوس ها در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ اتوبوسی کاپوتاژ نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با پایان مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، عراق هم برای برپایی اربعین در حال آمادگی است تا با ظرفیت های مردمی حماسه اربعین را پرشورتر از گذشته برگزار کند.

تشرف 90 درصد زائران اربعین از مرز مهران در سال های گذشته ستاد مرکزی اربعین کشورمان نیز از ماه ها قبل به منظور ارائه تسهیلات مناسب به زائران اربعین جلسات مختلفی را برگزار کرده و مسؤولان نیز علاوه بر بازدید از مرزهای زمینی در تلاشند تا امکانات لازم را برای حضور پنج میلیون زائر ایرانی فراهم سازند.

هر ساله حدود 90 درصد زائران اربعین به صورت زمینی به عراق سفر می کنند و مرز مهران نیز بیشترین تردد را در ایام اربعین ثبت می کند.

البته سال گذشته به دلیل اینکه طرف عراقی اجازه بازگشایی مرزهای زمینی را به دلیل کرونا نداد، زائران فقط امکان سفر هوایی به عراق را داشتند.

با این وجود، امسال عراق محدودیتی برای زائران خارجی اربعین اعمال نکرده و با مذاکرات ایران و عراق، تفاهم نامه اربعین 98، امسال هم معتبر است و اجرایی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین امسال هیچ اتوبوسی کاپوتاژ نمی شود/ آغاز ارسال تجهیزات موکب ها از 20 محرم

اربعین امسال هیچ اتوبوسی کاپوتاژ نمی شود/ آغاز ارسال تجهیزات موکب ها از 20 محرم