مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 13:322022-08-10بين الملل

تاکید مقامات ژاپن و ترکمنستان بر دوستی و همکاری های دوجانبه


سفیر جدید ترکمنستان در توکیو با معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و طرفین بر دوستی و همکاری بین دو کشور تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، آتادوردی بایراموف سفیر جدید ترکمنستان در توکیو با تارو هوندا معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن دیدار کرد.

هوندا از آغاز فعالیت سفیر ترکمنستان در کشورش استقبال و تصریح کرد که بر همکاری و دوستی بین دو کشور در تماس تلفنی فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن و سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در آوریل سال جاری نیز تاکید شده است.

همچنین وی از دوستی عمیق ترکمنستان با برای برگزاری ضیافت شام یادبود از سوی رییس جمهور این کشور به مناسبت درگذشت شینزو آبه ، نخست وزیر سابق ژاپن، قدردانی کرد.

بایراموف در سخنان خود به روابط خوب و نزدیک بین دو کشور، دیدارهای فعال مقامات عالی رتبه، تبادلات پارلمانی، همکاری در عرصه بین المللی در چارچوب گفت و گوهای آسیای مرکزی + ژاپن اشاره کرد.

طرف ترکمنی با اشاره به فعالیت شرکت های ژاپنی در کشورش برای تداوم همکاری موفق در حوزه اقتصادی ابراز امیدواری کرد.

لازم به یادآوری است که آتادوردی یک ماه پیش به عنوان رییس نمایندگی دیپلماتیک ترکمنستان در توکیو منصوب شد که پیش از آن به عنوان سرکنسول ترکمنستان در قازان خدمت می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید مقامات ژاپن و ترکمنستان بر دوستی و همکاری های دوجانبه

تاکید مقامات ژاپن و ترکمنستان بر دوستی و همکاری های دوجانبه