مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 12:472022-08-10سياسي

مریانج، کربلایی دیگر/ میزبانی از 20 هزار گردشگر مذهبی در هر روز


شاید وصف عزاداری مردم مریانج در ایام محرم را شنیده باشید، اما باید بدانید این شهر کربلایی دیگر است، شهری که مردمانش در دهه اول محرم از غم عزای امام حسین(ع) و اصحابش، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، مریانج شهری کوچک در دیوار به دیوار غرب شهر همدان، مردمانی بزرگ که در برپایی عزای سیدالشهدا(ع) زبانزد هستند.

عزاداری سنتی این شهر سالهاست که رنگ و بویی دیگر گرفته، به نحوی که امروز کمتر رسانه ای در مطبوعات و حتی صداوسیماست که خبر، تصویر و فیلم عزاداری این شهر را منتشر نکند.

سنت‎های عاشورایی مردم این شهر در استان و حتی کشور زبانزد خاص و عام است و در دهه اول محرم، دسته های عزاداری هر کدام به فراخور فرهنگ منطقه خود با آیین های خاص خودشان یک مسیر واحد را حرکت می کنند و زنجیر و سینه می زنند تا برسند به میدان مرکزی شهر، جایی که شب ها و تا پاسی از بامداد قلب تپنده عزای حسین(ع) است.

جالب است بدانید زمانی که مردم دیگر شهرها آماده خوابیدن هستند، چراغ های خیمه های عزدارای مریانج روشن است و مردم با تجمع در میدان مرکزی شهر آیین خاص خود را برگزار می کنند و تا بامداد این برنامه ها ادامه دارد.

درست زمانی که تمام مراسم‎ها عزاداری کشور چراغ خیمه خود را خاموش می‏ کنند، مریانجی ها ‎تازه با جانی دوباره، علم و کتل خود بیرون می‎آورند حوالی ساعت 12 ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مریانج، کربلایی دیگر/ میزبانی از 20 هزار گردشگر مذهبی در هر روز

مریانج، کربلایی دیگر/ میزبانی از 20 هزار گردشگر مذهبی در هر روز