مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 12:072022-08-10بين الملل

باکو: جمهوری آذربایجان از طریق ایران به نخجوان متصل می شود


وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به این که باکو ساخت یک پل بر روی رود ارس را آغاز کرده است گفت که جمهوری آذربایجان از طریق ایران به نخجوان متصل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز گذشته (سه شنبه) تصریح کرد که سرزمین جمهوری آذربایجان از طریق ایران به نخجوان متصل خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسبارز ، وی در این خصوص گفت: (جمهوری) آذربایجان یک مسیر جایگزین برای متصل شدن به نخجوان از طریق رود ارس دارد که ارمنستان را دور می زند.

برای این هدف، طبق توافق با ایران، باکو ساخت اولین پل بر فراز رود ارس را آغاز کرده است .

بایراموف سپس ارمنستان را به دلیل طفره روی از عمل به مسئولیت هایش در رابطه با کریدور زنگه زور مورد انتقاد قرار داد؛ طرحی که باکو در صدد است از طریق آن جمهوری آذربایجان را از طریق ارمنستان به نخجوان متصل کند.

ارمنستان بارها مخالفت خود را با این کریدور اعلام کرده است و جمهوری آذربایجان و ترکیه آن را پیش شرطی برای عادی سازی روابط با ارمنستان عنوان کرده اند.

بایراموف در ادامه تصریح کرد که جمهوری آذربایجان به سادگی فرصتی را برای ارمنستان فراهم کرده است تا از عناصر همکاری منطقه ای خارج نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکو: جمهوری آذربایجان از طریق ایران به نخجوان متصل می شود

باکو: جمهوری آذربایجان از طریق ایران به نخجوان متصل می شود