مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 06:572022-08-10اقتصادي

عدم تعهد برخی دانشگاه ها برای خوابگاه ورودی های جدید


دانشگاه های دولتی که از طریق کنکور سراسری سال 1401 دانشجو می پذیرند شرایط خود را برای اختصاص خوابگاه دانشجویی اعلام کرده اند و از این میان 32 دانشگاه اعلام کردند تعهدی برای خوابگاه ندارند.

- خوابگاه دانشجویی به عنوان خانه دوم دانشجو اهمیت ویژه ای در ارتقا نشاط معنوی، حفظ آرامش روحی و جسمی، توسعه فکر و اندیشه، اعتلای شخصیت و افزایش کیفیت تحصیلی دانشجویان دارد.

امور خوابگاه ها در دانشگاه ها وظایف متعددی از جمله تأمین خوابگاه مورد نیاز دانشجویان در حد امکانات، ایجاد فضایی امن و آرام جهت سکونت دانشجویان، تعیین اولویت های واگذاری خوابگاه، ثبت نام دانشجویان متقاضی خوابگاه و واگذاری خوابگاه به دانشجویان غیر بومی واجد شرایط بر اساس اولویت های تعیین شده و رسیدگی به مشکلات دانشجویان ساکن خوابگاه برابر مقررات و در حد اختیارات دارند.

بر اساس آمار وزارت علوم تعداد خوابگاه های کشور در حوزه دانشگاه های وابسته به وزارت علوم 980 بلوک خوابگاهی با ظرفیت 202 هزار نفر و با متوسط پوشش خوابگاهی 37 درصد است.

در این میان تعداد خوابگاه های متاهلی در کشور 800 واحد است یعنی حدود 3 درصد از جمعیت دانشجویان متأهل از این خوابگاه ها بهره مند هستند.

همچنین بر اساس آمار وزارت بهداشت، در حال حاضر مجموعاً 455 باب خوابگاه دانشجویی مجردی و متأهلی با ظرفیت 84 هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تعهد برخی دانشگاه ها برای خوابگاه ورودی های جدید

عدم تعهد برخی دانشگاه ها برای خوابگاه ورودی های جدید