مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 15:172022-08-09اقتصادي

انجیرستان های استهبان مکانی برای تبدیل تهدید به فرصت


شهرستان استهبان با دارا بودن بزرگترین باغ های انجیر دیم و داشتن اکوسیستم بومی منحصر به فرد خود بارها در برابر سیل و حوادث طبیعی با سربلندی از امتحان بیرون آمده است و علاوه بر داشتن محصولات با کیفیت و ارز آوری برای کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از استهبان، خشکسالی و سیل دو کلید واژه متضادی است که با شنیدنش کلمه سومی به نام خسارت را به یادمان می آورند، واژه هایی که اگر ما در برابر آنها به جای جبهه گیری، کمی درایت داشته باشیم می توانیم خسارت ناشی از آن ها را به حداقل رسانیده و یا حتی آن را تبدیل به منفعت کنیم.

استان فارس از جمله استان های کشور است که در دهه های اخیر با خشک سالی رو به رو بوده و سال به سال این خشک سالی تشدید و خسارت های آن بیشتر و بیشتر می شود و تا آنجا که این استان را از قطب کشاورزی کشور به حاشیه کشانده است.

استانی که روزگاری با کشت انواع محصولات دیم حامی تغذیه ای کشور بود حالا با گذراندن روزهای کم بارش دستش از غذا و محصولات کشاورزی خالی مانده است.

  هرچند که کشاورزان و باغداران به صورت تجربی و به خاطر گذشت سالهای بسیار، تا حدودی توانسته اند در برخی موارد با درایت و تجربه خود روزهای سخت خشک سالی را پشت سربگذرانند اما بارندگی چند مدت اخیر در کشور و علی الخصوص در استان فارس که در برخی نقاط استان به صورت سیل خودنمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجیرستان های استهبان مکانی برای تبدیل تهدید به فرصت

انجیرستان های استهبان مکانی برای تبدیل تهدید به فرصت