مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 12:222022-08-09سياسي

واکنش مالکی به درخواست صدر


رییس ائتلاف دولت قانون عراق به خواسته رهبر جریان صدر درباره انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم نوری المالکی رییس ائتلاف دولت قانون عراق در سخنانی گفت که انحلال پارلمان، برگزاری انتخابات زودهنگام و تغییر نظام بدون تشکیل مجدد جلسات پارلمان امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: عراق کشور طیف های مختلف جامعه است و مردم آن مذاهب و قومیت های مختلفی دارند، و تنها اراده کامل ملت و از طریق نهادهای قانونی که پارلمان نماینده آن است، می تواند بر آن اعمال شود.

المالکی تصریح کرد که از این رو انحلال پارلمان، برگزاری انتخابات زودهنگام و تغییر نظام تنها با بازگشت پارلمان به وضعیت عادی خود و تشکیل جلسه امکان پذیر است.

دیدار مالکی و العامری از سوی دیگر مدیر دفتر رسانه ای نوری المالکی، رییس ائتلاف دولت قانون از دیدار المالکی و هادی العامری ، رییس ائتلاف فتح خبر داد.

هشام الرکابی، مدیر دفتر رسانه ای المالکی در توییتی گفت که المالکی و العامری درباره آخرین تحولات اوضاع سیاسی عراق رایزنی کردند.

عصائب اهل الحق: برگزاری انتخابات زودهنگام دشوار است فراکسیون صادقون وابسته به عصائب اهل حق عراق ضمن تاکید به دشواری برگزاری انتخابات زودهنگام تاکید کرد: مردم اعتمادی به نتایج انتخابات ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش مالکی به درخواست صدر

واکنش مالکی به درخواست صدر