مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 10:372022-08-09بين الملل

درگیری داعش و ارتش مالی/ 21 نفر کشته شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ارتش مالی روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در درگیری نیرو های نظامی این کشور با تروریست های داعش، - ارتش مالی اعلام کرد با عناصر تروریستی داعش در یکی از مناطق مرزی و راهبردی بین مالی، بورکینافاسو و جمهوری نیجر درگیر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ارتش مالی روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در درگیری نیرو های نظامی این کشور با تروریست های داعش، دست کم 17 نظامی و 4 غیرنظامی کشته شدند و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

بنا بر اطلاعیه ارتش مالی، این درگیری در شهر تِسیت ، واقع در مرز بین مالی، بورکینافاسو، و جمهوری نیجر، رخ داده و در جریان تبادل آتش، هفت نفر از اعضای گروه تروریستی داعش هم کشته شده اند.

تِسیت شهری کوچک واقع در منطقه ای است که به ناحیه سه مرز شناخته می شود و دارای معادن طلای بسیاری است که از کنترل دولت مرکزی خارج شده است.

ارتش مالی در مجاورت این شهر پایگاهی نظامی در اختیار دارد و همواره در این منطقه هدف حملات تروریستی قرار گرفته است.

کشور مالی از مدت ها پیش با شورش گروه های تروریستی دست و پنجه نرم می کند؛ این خشونت ها در شمال این کشور آغاز و رفته رفته به مرکز و جنوب و همچنین کشور های همسایه بورکینافاسو و نیجر کشیده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری داعش و ارتش مالی/ 21 نفر کشته شدند

درگیری داعش و ارتش مالی/ 21 نفر کشته شدند