مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 09:172022-08-09فرهنگي

میراث فرهنگی: هنرهای دستی بازار کاشان در آستانه نابودی


بیشتر سراها و تیمچه های بازار، جای خود را به چایخانه و سفره خانه ها داده اند؛ مگر یک بازار به چند چایخانه برای رفع نیازهای مردم و کسبه نیازمند است که این تعداد مجوز صادر شده است؟ - بیشتر سراها و تیمچه های بازار، جای خود را به چایخانه و سفره خانه ها داده اند؛ مگر یک بازار به چند چایخانه برای رفع نیازهای مردم و کسبه نیازمند است که این تعداد مجوز صادر شده است؟ مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: زنگ خطر تخریب و فرسودگی بازار بی نظیر کاشان سال هاست که به صدا درآمده و مسئولان بازسازی و مرمت، آن را جز رئوس اصلی خود قرار نداده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، احمد دانایی نیا مجموعه بازار کاشان را نماد و یادگاری از عظمت هنر اصیل و دستی مردمان این دیار دانست که به سرعت نشانه های چشم نواز و ملی آن در حال فراموشی است.

وی اظهار می کند: بازار بزرگی که دارای صدها مغازه، ده هاتیمچه و سراچه و کاروانسرا و آب انبار بود، محلی برای فروش و عرضه کالاهای وارداتی شده که مشابه آن در پاساژها و مراکز تجاری بزرگ نیز به چشم می خورد.

دانایی نیا می گوید: بیشتر سراها و تیمچه های بازار، جای خود را به چایخانه و سفره خانه ها داده اند؛ مگر یک بازار به چند چایخانه برای رفع نیازهای مردم و کسبه نیازمند است که این تعداد مجوز صادر شده است؟ چرا 70 درصد ساخت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث فرهنگی: هنرهای دستی بازار کاشان در آستانه نابودی

میراث فرهنگی: هنرهای دستی بازار کاشان در آستانه نابودی