مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 14:222022-08-08سياسي

قطعه «شب عاشورا» به رهبری لوریس چکناواریان+فیلم


لوریس چکناواریان، موسیقیدان نامدار اهل ارامنه ایران سال ها پیش قطعه «شب عاشورا» را در دستگاه چهارگاه نوشته و اجرا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس چکناواران که در مناسبت ها و به بهانه های مختلف ارادت قلبی خود را به اهل بیت به ویژه امام حسین علیه السلام آشکار کرده، در گذشته های نه چندان دور قطعه شب عاشورا را به همراه ارکستر سمفونیک البرز و گروه کر فیلارمونیک ایران روی صحنه برد و اجرا کرد.

گروه کر در این اجرا نوحه قدیمی و معروف امشبی را شه دین در حرمش مهمان است، مکن ای صبح طلوع.

با همراهی ارکستر می خوانند؛ نوحه ای که معمولا در شب های عاشورا در هیات ها و دسته های عزاداری خوانده می شود و به گونه ای به فرارسیدن روز واقعه اشاره دارد.

آنچه در این ویدئو می بینید، بخشی کوتاه از قطعه شب عاشورا ست چندی پیش چنکاواریان در مصاحبه ای با اشاره به ساخت سمفونی عاشورا اینچنین اشاره کرده بود: حماسه عاشورا یک تراژدی واقعی محسوب می شود که درک تمام عیار آن سنگین است و تنها کسانی که از بینش بزرگی برخوردار هستند می توانند وقایع روز عاشورا را درک کنند.

بگذارید خیلی راحت بگویم، شما در طول تاریخ چند نفر را سراغ دارید که به خاطر خدا و اعتقادات شان به همه داشته های زندگی خود پشت پا بزنند، چرا که امام حسین با علم به اینکه می دانست خود و یارانش به شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعه «شب عاشورا» به رهبری لوریس چکناواریان+فیلم

قطعه «شب عاشورا» به رهبری لوریس چکناواریان+فیلم