مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 23:272022-08-07سياسي

تأکید بر روشن شدن ابعاد اقدام تروریستی در سرکنسولگری ایران در مزارشریف


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سالروز شهادت دیپلمات های ایرانی در مزار شریف ضمن محکوم کردن آن جنایت فراموش نشدنی، بر ضرورت روشن شدن ابعاد حادثه به عنوان مطالبه ای قطعی تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سالروز حادثه تروریستی شهادت دیپلمات های ایرانی در مزار شریف بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: هفدهم مرداد ماه یادآور خاطرات بسیار تلخی است که در سال 1377 بر دستگاه سیاست خارجی و ملت ایران تحمیل شد.

24 سال پیش و در بحبوحه نبردهای داخلی افغانستان و در پی ورود نیروهای طالبان به شهر مزار شریف، بر خلاف تعهدات اخلاقی، انسانی و بین المللی به نمایندگی کشورمان در شهر مزار شریف حمله شد و دیپلمات ها و خبرنگار جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

این بیانیه می افزاید: محکومیت گسترده آن جنایت از سوی جامعه بین المللی و نیز همدلی و همدردی خاطره انگیز مردم نجیب افغانستان، جلوه های درخشانی از یگانگی مردمان دو کشور را رقم زد و موجب شد جمهوری اسلامی ایران خویشتندارانه و بزرگ منشانه، بر اساس مصالح عالیه دو ملت، در کنار خواهران و برادران افغانستانی خود بایستد و از خواست و اراده آنان حمایت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید بر روشن شدن ابعاد اقدام تروریستی در سرکنسولگری ایران در مزارشریف

تأکید بر روشن شدن ابعاد اقدام تروریستی در سرکنسولگری ایران در مزارشریف