مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 15:572022-08-07اقتصادي

صندوق ملی مسکن پولدار می شود؟


در حالی رستم قاسمی از عدم واریز منابع تخصیص داده شده به صندوق ملی مسکن خبر داده که رییس کل بانک مرکزی وعده واریز 3 هزار میلیارد تومانی به این صندوق داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، بر اساس ماده 3 قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد صندوقی با عنوان صندوق ملی مسکن برای پیشبرد برنامه های مسکنی و حمایتی خود در بخش مسکن است.

قانون جهش تولید مسکن چه می گوید؟ متن کامل ماده 3 قانون جهش تولید مسکن در خصوص تأسیس صندوق ملی مسکن به شرح زیر است: ماده 3- صندوق ملی مسکن به منظور ایجاد هم افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن، با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی موضوع این قانون، حداکثر تا سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون تشکیل می گردد.

در این ماده قانونی، منابع در نظر گرفته شده برای صندوق ملی مسکن به شرح زیر است: منابع حاصل از واگذاری زمین های موضوع این قانون منابع وصولی مربوط به اجاره 99 ساله، مالیات های مرتبط با حوزه زمین، مسکن، مستغلات و ساختمان منابع پیش بینی شده برای بخش مسکن در قوانین بودجه سنواتی منابع حاصل از بازگشت اصل و فرع خطوط اعتباری مسکن مهر اقساط برگشتی صندوق پس انداز مسکن یکم در هر سال کمک های خیرین و سایر منابعی که در اساسنامه صندوق پیش بینی می گردد موارد مصرف منابع ورودی به صندوق ملی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صندوق ملی مسکن پولدار می شود؟

صندوق ملی مسکن پولدار می شود؟