مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 11:472022-08-07سياسي

هروله عزاداران طویریج قم از گلزار شهدا تا حرم حضرت معصومه (س)


هیئت عزاداران طویریج همزمان با عاشورای حسینی در شهر مقدس قم و با حضور صدها هزار نفر از عاشقان سرور و سالار شهیدان (ع) به اقامه عزا می ­پردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، این مراسم روز دوشنبه هفدهم مرداد ماه و همزمان با ظهر روز عاشورا با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در گلزار شهدای قم آغاز می­ شود.

عزاداران در ادامه و پس از به آتش کشیده شدن خیام نمادین حسینی (ع)، بر سر و سینه می­زنند و هروله کنان برای عرض تسلیت به خاندان عصمت و طهارت (ع) به سمت حرم مطهر حضرت شفیعه محشر (س) رهسپار می ­شوند.

عزاداران در این مسیر با سر دادن شعارهایی مانند لبیک یا حسین ، وا حسین، وا حسین ، ها الیوم ها الیوم نُعزّی فاطمه (س)(امروز به حضرت فاطمه (س) تسلیت می­ گوییم) ، الله الله احسین وینه، بالسیوف قطّعینه(حسین (ع) کجاست، با شمشیرها قطعه قطعه شده است)، ابد والله یا زهرا ما ننسی حسینا(به خدا قسم تا ابد حسین (ع) را فراموش نمی­ کنیم) و بقیّتَ الله، آجَرَک الله ، روز عزای آل الله (ع) را به حضرت صاحب عصر و زمان (عج) تسلیت می­ گویند.

تاریخچه مراسم معنوی و شورانگیز عزاداری طویریج با عنوان رکضه طویریج به محرم سال 61 هجری قمری باز می­ گردد، آن جا که خبر واقعه عاشورا به اهالی روستای طویریج در نزدیکی کربلا رسید و آنان دوان دوان به قصد یاری حسین بن علی (ع) حرکت کردند، اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هروله عزاداران طویریج قم از گلزار شهدا تا حرم حضرت معصومه (س)

هروله عزاداران طویریج قم از گلزار شهدا تا حرم حضرت معصومه (س)