مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 11:022022-08-07اجتماعي

فیلم گازگرفتگی «جبیر» متعلق به پارسال است+عکس و فیلم


مسؤول حفاظت محیط زیست جزیره هرمز گفت: فیلم گازگرفتگی جبیر (آهو) در جزیره هرمز که در فضای مجازی دست به دست می شود، مربوط به زمستان سال پیش است.

-   علیرضا کریمی مسئول محیط زیست جزیره هرمز به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی درباره گازگرفتگی جبیر توسط سگ های ولگرد مربوط به زمستان گذشته است که جبیر مورد نظر با کمک گروههای مردمی درمان و تیمار و در محیط جزیره رهاسازی شد.

به گفته وی، از پارسال تاکنون اقدامات زیادی برای حفظ جبیرهای سطح جزیره صورت گرفته و بیش از 40 سگ زنده گیری و از جزیره به بیرون منتقل شده است.

  سگ ها به صورت دسته جمعی با دنبال کردن بچه جبیرها، آنها را محاصره کرده و آنان را مورد آسیب قرار می دهند و گاه آن قدر تعقیب و گریز جبیرها ادامه می یابد که بدلیل فشار روانی به بچه جبیرها، دچار ایست قلبی می شوند و جان می دهند اما طی ماههای اخیر با همت شهرداری و محیط زیست جزیره هرمز، از شمار سگ های ولگرد در جزیره کاسته شده و برخی از گروههای حامی محیط زیست نیز با ساختن آبشخور و توزیع علوفه در مناطقی از جزیره، مانع از نزدیک شدن جبیرها به مناطق مسکونی و یا محل های دفع زباله می شوند.

همچنین جلوگیری از افزایش سگ های ولگرد در سطح جزیره در ماههای اخیر موجب شده تا شرایط زیست و زاد و ولد بهتری برای جبیرها فراهم ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم گازگرفتگی «جبیر» متعلق به پارسال است+عکس و فیلم

فیلم گازگرفتگی «جبیر» متعلق به پارسال است+عکس و فیلم