مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 10:472022-08-07اقتصادي

آبگیری بیش از 400 سازه آبخیزداری در استان فارس


سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از آبگیری 400 طرح آبخیزداری و آبخوانداری در 24 شهرستان استان فارس با حجم 100 میلیون مترمکعب خبر داد.

- به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، منصور رضایی با اعلام این خبر گفت: در پی بارندگی های اخیر در نقاط مختلف استان فارس، بین 70 تا 100 درصد حجم برخی از سازه های آبخیزداری آبگیری شدند.

وی بیان کرد: حجم کل نزولات جوی مهار شده طی بارش های چند روز اخیر در پشت سازه های آبخیزداری استان اعم از سیستم های پخش سیلاب، سد ها و بند های خاکی، ملاتی و دیگر سازه های آبخیزداری آبگیری شده، 100 میلیون متر مکعب است.

به گفته وی؛ بیشترین میزان آبگیری طرح های آبخیزداری مربوط به شهرستان های فسا و نورآباد ممسنی و پروژه های رحیم آباد و واصل آباد، شیدانک، تل مستکی، جونکان و تنگ اژد ها گزارش شده است.

رضایی اظهار کرد: میزان ذخیره آب در این سازه ها بیش از 15 میلیون متر مکعب گزارش شده به طوری که برخی سازه ها تا دو مرحله آبگیری شده است.

این مسئول افزود: با اجرای این پروژه ها سیلاب مهیب ناشی از حدود 300 میلی متر باران شدید و سیل آسا و تهدیدات ناشی از این سیلاب را که جان مردم، سرمایه ها، تاسیسات و بنا ها را هدف گرفته بود مهار و این تهدید به فرصتی برای تغذیه سفره های آب زیرزمینی تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری بیش از 400 سازه آبخیزداری در استان فارس

آبگیری بیش از 400 سازه آبخیزداری در استان فارس