مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 10:372022-08-07سياسي

دشواری های راه اندازی کسب و کار در ایران


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید با وجود برنامه هایی برای کاهش سختی ها در محیط کسب و کار ارائه شده، هنوز در عمل مشکلات و محدودیت های فراوانی باقی مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن فروزان فرد رییس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران، با بیان اینکه به رغم ادعای دولت برای حفظ منافع عمومی در حوزه هایی نظیر محیط زیست، امنیت آب و مدیریت شهری، و سختگیری های موجود در روند صدور مجوزها، با این حال همچنان مشکلات و موانع متعددی پیش روی تسهیل مجوزها وجود دارد.

وی از جمله بخش هایی که در این حوزه مورد غفلت واقع شده است را مقوله جبران خسارت عنوان کرد و با اشاره به اینکه در مقررات و دستورالعمل های تدوینی در رابطه با تسهیل در صدور مجوزهای کسب وکار، عمدتا مسئله جریمه پررنگ تر دیده شده است، یادآور شد که در مقررات مربوط به تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار، به مکانیزم جبران خسارت به درستی پرداخته نشده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران همچنین با اشاره به اینکه طبق قانون، تمامی دستگاه های اجرایی مکلف شدند که مقررات فنی خود را تهیه و به تصویب شورای عالی استاندارد برسانند، تصریح کرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده و دستگاه های دولتی نسبت به تدوین و اعلام مقررات فنی مربوط به خود کوتاهی کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشواری های راه اندازی کسب و کار در ایران

دشواری های راه اندازی کسب و کار در ایران