مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 07:422022-08-07اجتماعي

تغییر جنس بارش ها، دلیل عمده خشکسالی در کشور است


پدرام جدی کارشناس محیط زیست، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: سیلاب بخشی از رفتار اکوسیستم است و در اقلیم ایران ما نیز موضوع شناخته شده ای بوده و چیز عجیبی نیست.

- یک کارشناس محیط زیست گفت: دلیل خشکسالی این نیست که میزان بارش های ما کم شده و بلکه جنس بارش های ما در کشور تغییر کرده است پدرام جدی کارشناس محیط زیست، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: سیلاب بخشی از رفتار اکوسیستم است و در اقلیم ایران ما نیز موضوع شناخته شده ای بوده و چیز عجیبی نیست.

وی اضافه کرد: توجه و پرداخت به سیل باید با این نگاه باشد که ما همیشه سیلاب را در کشور داشتیم و خواهیم داشت و بالاخره کشوری که دارای 13 اقلیم دنیا است، طبیعی است که رفتارهای اکوسیستمی متفاوتی را هم خواهد داشت.

این کارشناس حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که بخاطر رفتارهای انسان و تغییرات اقلیمی که در سطح دنیا وجود دارد و ما هم متأثر از آن هستیم، بخشی از رفتار جوی و اقلیمی دستخوش تغییرات و عدم پایداری شده است.

جدی همچنین یادآور شد: در سال های اخیر ما در نقاط مختلف کشور شاهد تنش های متعدد خشکی بوده و به تبع آن شاهد مشکلات اجتماعی و اقتصادی هم بوده که به دلیل خشکسالی ایجاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر جنس بارش ها، دلیل عمده خشکسالی در کشور است

تغییر جنس بارش ها، دلیل عمده خشکسالی در کشور است