مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 19:572022-08-06اجتماعي

تلف شدن دسته جمعی 100 تا 200 هزار ماهی در بندر ماهشهر


این تلفات در حوضچه های مصنوعی استحصال نمک پتروشیمی بندر امام رخ داده که از خوریات ماهشهر آبگیری می شود، و با توجه به اینکه این حوضچه ها ارتباطی با منابع آلاینده ندارد.

- مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تلفات 100 تا 200 هزار ماهی گفت: علت مرگ دسته جمعی هزاران قطعه ماهی در بندر ماهشهر در حال بررسی است.

محمدجواد اشرفی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: روز جمعه از مرگ هزاران قطعه ماهی در دریاچه نمک بندر ماهشهر باخبر شدیم و نمونه برداری از ماهی ها و آب انجام شده که درحال بررسی است و نتایج آن هنوز مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه تلفات شامل چند گونه ماهی و بچه ماهی از جمله بنی و شانگ بوده است، افزود: برآورد دقیقی از میزان تلفات نشده اما به نظر می رسد حدود 100 هزار تا 200 هزار قطعه ماهی تلف شده باشد.

اشرفی اضافه کرد: این تلفات در حوضچه های مصنوعی استحصال نمک پتروشیمی بندر امام رخ داده که از خوریات ماهشهر آبگیری می شود، و با توجه به اینکه این حوضچه ها ارتباطی با منابع آلاینده ندارد این موضوع در حال بررسی است که آیا عامل آلاینده خاصی وارد آب شده و یا کاهش اکسیژه آب عامل مرگ این ماهی ها شده است.

به گفته وی، اداره شیلات و دامپزشکی نیز همزمان در حال بررسی این موضوع هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن دسته جمعی 100 تا 200 هزار ماهی در بندر ماهشهر

تلف شدن دسته جمعی 100 تا 200 هزار ماهی در بندر ماهشهر