مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 14:222022-08-06اقتصادي

آورد 7 میلیارد مترمکعبی سیلاب های مرداد/ 350 میلیون مترمکعب آب در سدها ذخیره شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فیروز قاسم زاده ، سخنگوی صنعت آب اظهار داشت: در بارش های مردادماه، بالغ بر 7 میلیارد مترمکعب آب تولید شده که این مقدار آبِ تولید شده، - سیلاب های مردادماه در مجموع 7 میلیارد مترمکعب آب تولید کرد که از این رقم، 350 میلیون مترمکعب در سد ها ذخیره شد و 220 میلیون مترمکعب توسط تغذیه مصنوعی، در راستای احیای منابع آبی زیرزمینی هدایت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فیروز قاسم زاده ، سخنگوی صنعت آب اظهار داشت: در بارش های مردادماه، بالغ بر 7 میلیارد مترمکعب آب تولید شده که این مقدار آبِ تولید شده، یا به صورت روان آب جریان یافته و یا به منابع زیرزمینی نفوذ می کند.

وی افزود: در سیلاب های اخیر، بخشی از روان آب ایجاد شده در پشت سد ها آرام گرفت؛ بخشی در نوار جنوبی به دریا ریخت؛ بخشی وارد منابع آب زیرزمینی شد و بخشی نیز به دشت ها و تالاب ها سرازیر شد.

تغذیه مصنوعی 220 میلیون مترمکعبی منابع آب زیرزمینی در سیلاب های اخیرقاسم زاده با بیان اینکه مجموع حجم آبی که در سیلاب های مردادماه در مخازن سد های کشور ذخیره شد، 350 میلیون مترمکعب بود ، گفت: با دستور وزیر نیرو برای حداکثر بهره مندی از روان آب های تولید شده، در طرح های تغذیه مصنوعی که در استان های مختلف توسط همکاران ما اجرایی شده، حدود 220 میلیون مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آورد 7 میلیارد مترمکعبی سیلاب های مرداد/ 350 میلیون مترمکعب آب در سدها ذخیره شد

آورد 7 میلیارد مترمکعبی سیلاب های مرداد/ 350 میلیون مترمکعب آب در سدها ذخیره شد