موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 13:022022-08-06سياسي

حمایت های ایران از نهضت آزادی آفریقا را فراموش نخواهیم کرد


ایران از اولین کشور هایی بود که ما را پذیرفت و ما هرگز حمایت های ایران را در حمایت از نهضت آزادی آفریقای جنوبی فراموش نخواهیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری روز چهارشنبه 12 مرداد ماه 1401 با مندلا ماندلا نوه رییس جمهور اسبق آقریقای جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

ولایتی در این دیدار، ضمن خوش آمد گویی به بیان خاطراتی از مرحوم ماندلا پرداخت و گفت: پدربزرگ شما دوست عزیز من بودند و پس از آزادی از زندان بنده ایشان را به ایران دعوت کردم و وی ضمن اجابت این دعوت با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار کردند.

وی افزود: در پاسخ این سفر بنده نیز به دعوت رسمی کشور شما و علی رغم مخالفت های غرب و آمریکا به آفریقای جنوبی سفر کردم.

در خاطر دارم آن زمان آقای ماندلا پاسخی به مخالفان سفر من به آفریقای جنوبی دادند که حاکی از درک عمیق و روح استقلال طلبی ایشان بود.

ایشان گفت: اولاً ما دوستان خود را خودمان انتخاب می کنیم و ثانیا جمهوری اسلامی ایران دوست ما هستند و ما نمی توانیم دوستان مان را فراموش کنیم و ما آن هایی که در مبارزه با آپارتاید از ما حمایت کردند را هرگزفراموش نخواهیم کرد.

در ادامه این دیدار مندلا ماندلا گفت: این یک افتخار بزرگ است که به دیدار شما آمدم به خصوص این که بزرگان و نیاکان ما بر اساس خاطراتی که شما هنوز آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت های ایران از نهضت آزادی آفریقا را فراموش نخواهیم کرد

حمایت های ایران از نهضت آزادی آفریقا را فراموش نخواهیم کرد