مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 11:022022-08-06سياسي

اینجا یزید هم برای حسین (ع) اشک می ریزد / تعزیه خوانی ام از نذر مادر است


عباس مهدوی تعزیه خوان روستای تلاوک دودانگه می گوید: هنگام تعزیه گاهی خود اشک می ریزم، چرا که عمق مطلب را درک می کنم و صحنه کربلا برایم تجسم می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تعزیه خوانی رسمی دیرین در بین روستای تلاوک دودانگه ساری است.

مردم این روستا از قبل از ماه محرم در تدارک برگزاری آیین تعزیه خوانی در روز یازدهم محرم هستند، تب و تاب و تلاش ها برای برگزاری این مراسم ستودنی است از مرد، زن، کودک، پیر، جوان همه و همه شور و شوقی وصف ناپدیر برای برگزاری مراسم در این روز دارند؛ مراسمی که بیش از دو قرن قدمت دارد.

*کهن آیین یازدهم محرم در تلاوک مراسم تعزیه خوانی روز یازدهم روستای تلاوک ساری که به ثبت ملی هم رسیده تا به امروز نیز با پشتوانه مردمی نسل به نسل انتقال یافته و هر سال بر گستره آن افزوده شده است.

  سوگواری مردم منطقه برای پیشوای سوم شیعیان موجب همبستگی میان اهالی دودانگه می شود؛ در روزهای عزاداری محرم اهالی گرد هم می آیند و در فضای کاملاً صمیمی به عزاداری می پردازند که این به تنهایی یک نوع هویت جمعی برای این منطقه به شمار می آید و در واقع اتحاد مردم منطقه را می رساند.

تعزیه در ترکیبی از زبان، رنگ، شعر، آواز و نمایش به بازسازی واقعه کربلا می پردازد و با ایجاد تقابل دوتایی خیر و شر، همچون تقابل رنگ سبز و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا یزید هم برای حسین (ع) اشک می ریزد / تعزیه خوانی ام از نذر مادر است

اینجا یزید هم برای حسین (ع) اشک می ریزد / تعزیه خوانی ام از نذر مادر است