مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 07:372022-08-06سياسي

تولید انرژی های نو؛ ظرفیتی مغفول مانده در خراسان جنوبی/بلاتکلیفی40 مجوز سرمایه گذاری


خراسان جنوبی با توجه به شرایط اقلیمی، ظرفیت 300 روز آفتابی، وزش بادهای 120 روزه و شناسایی دالان های بادی می تواند قطب تولید انرژی های نو در کشور باشد اما این ظرفیت ها مغفول مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، تکیه بر انرژی های نو و تجدید پذیر همواره جزو دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) بوده است و همچنین در بند 13 سیاست های کلی برنامه ششم توسعه که سال 94 از سوی معظم له به قوای سه گانه ابلاغ شد، افزایش سهم انرژی های تجدید پذیر و نوین و گسترش نیروگاه های پراکنده و کوچک مقیاس مورد تاکید ایشان قرار گرفته است.

حال خراسان جنوبی با داشتن ظرفیت عظیمی همچون سه هزار و 300 ساعت آفتابی در سال و میانگین سرعت باد بیش از 33 کیلومتر می تواند قطب تولید انرژی های نو و پاک باشد اما مسیر تولید گویا ناهموار و گره هایی دارد.

از مجوزها برای احداث نیروگاه ها در مقیاس بالا گرفته تا بوروکراسی های اداری، افزایش سرسام آور قیمت ها، کمبود و نبود مشوق های مالی سرمایه گذاری و … همه و همه دست و پاگیر فعالان این حوزه شده است.

گره ها در تولید انرژی پاک رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی بیرجند در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به محدود بودن سرمایه گذاری در استان از برنامه هایی برای اخذ مصوبه ای خاص استان در جهت تولید انرژی ها گفت و افزود: مشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید انرژی های نو؛ ظرفیتی مغفول مانده در خراسان جنوبی/بلاتکلیفی40 مجوز سرمایه گذاری

تولید انرژی های نو؛ ظرفیتی مغفول مانده در خراسان جنوبی/بلاتکلیفی40 مجوز سرمایه گذاری