مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مرداد 1401 ساعت 12:072022-08-05سياسي

مجالس عاشورایی یعنی تحقق عدالت در جامعه


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اهمیت پاسداشت بر پایی مجالس عزاداری محرم گفت: تولیدی زیارت عاشورا و مجالس عاشورایی این است که باید خود را مهیای یک اتفاق بزرگ یعنی تحقق عدالت در جامعه بشری و فساد ستیزی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رضا رمضانی صبح امروز در مراسم در صحن حرم حضرت فاطمه اخری(س)، با اشاره به اینکه مسئله خونخواهی و انتقام در طول تاریخ نسبت به ظلم و جریان باطل و کفر انجام شده است، اظهار کرد: همانطور که به خونخواهی امام حسین(ع) اشاره شده، محبت و مودت نسبت به سیدالشهدا(ع) نیز برای سعادت انسان واجب است.

  وی با اشاره به اینکه دشمنان دین، می خواهند خدا از زندگی بشر حذف شود، گفت: خدا اگر در حیات بشر حضور نداشته باشد، زندگی بی معنا می شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با طرح این سوال که اگر دین و پیامبران نبودند، فتوای عقل نسبت به ظلم در جامعه چه بود، افزود: عقل نظری نسبت به ظلم، فتوای به قبح و زشتی می کند؛ عقول بشر، عدل را نیکو و  ظلم را قبیح می دانند.

رمضانی با تأکید بر ضرورت حضور عملی در میدان و مقابله با ظلم بیان کرد: فطرت آدمیان هم حکم می کند که در مقابل ظلم بایستیم ولی دین در این زمینه می گوید که هرگونه مقابله باید برای رضای خدا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجالس عاشورایی یعنی تحقق عدالت در جامعه

مجالس عاشورایی یعنی تحقق عدالت در جامعه