مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مرداد 1401 ساعت 12:022022-08-05سياسي

ماجرای شفای آیت الله العظمی بروجردی در آیین گِل مالی عزاداران حسینی


آیت الله العظمی بروجردی مرجع بزرگ و عالیقدر شیعه روزگاری دچار بیماری چشم شده و به توصیه پزشکان قرار بود بعد از عزاداری های محرم( در دهه 1320) از بروجرد به تهران عزیمت کنند.

- خبرگزاری فارس لرستان-پریسا قربانی نژاد، گِل مالی را شاید بتوان خالصانه ترین، پاکترین و زیباترین آیین لرستانی ها در ایام عزای سید و سالار شهیدان دانست، سنتی به جا مانده از نیاکان این قوم ولایت مدار در رسای عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام.

خاکِ گِل مالی را روزها قبل از پاکترین نقاط شهر انتخاب کرده و با گلاب معطر ترکیب و برای عزاداران خون خدا آماده می کنند، سپیده صبح روز نهم محرم سر نزده، لرستانی ها خود را گل مالی کرده، تا خاک ماتم بگیرند بر جسم و روحشان در سوگ اشرف اولیا و انبیاء.

تاریخ این سرزمین شیعه پرور کم ندارد از علما و روحانیونی که در اندوه شهادت دردانه عالم، خاک عزا بر سر گرفته و دیگران را توصیه به برپایی مجالس ماتم کرده اند و در این میان ماجرای شفای چشم آیت الله العظمی بروجردی به واسطه گِل عزادارای امام حسین علیه السلام شنیدنی است.

ماجرایی که بارها از سوی روحانیون و بزرگان نقل شده است.

سید محمدرضا احمدی طباطبایی متولد 1338 و از نواده های پسری مرحوم حسین احمدی طباطبایی ملقب به آیت الله العظمی بروجردی است، وی دو ساله بود که آیت الله بروجردی رحل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای شفای آیت الله العظمی بروجردی در آیین گِل مالی عزاداران حسینی

ماجرای شفای آیت الله العظمی بروجردی در آیین گِل مالی عزاداران حسینی