مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مرداد 1401 ساعت 07:472022-08-05بين الملل

حضور آمریکا در سوریه بر پایه کدام مجوز بود؟


استاد حقوق و روابط بین الملل دانشگاه آزاد با بیان اینکه حضور ایران در سایر کشورها به درخواست و دعوت رسمی کشورهای میزبان بوده است، گفت: با این حال حضور آمریکا در سوریه بر پایه کدام مجوز بوده است؟ - مهدی ذاکریان کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد اظهار نظر مقامات آمریکایی درباره درخواست های فرابرجامی آمریکا در مذاکرات، اظهار داشت: مسئله خروج سپاه از لیست گروه های تروریستی در مذاکرات زمان ترامپ مطرح شد و آمریکایی ها آن را پذیرفته بودند.

اینکه امروز آمریکایی ها مدعی آن هستند که درخواست ایران خارج از چارچوب و مفاد برجام است، مشخصاً دچار یک پارادوکسی شده اند؛ زیرا در بندهای مقدماتی قطعنامه 2231 اشاره شده که درهای جدیدی به روی ایران جهت همکاری باز می شود و توصیه می کند همه کشورها به خاطر اقدام مثبت ایران به یک رویکرد مثبت با ایران ملزم می کند؛ در واقع همه کشورها را به برقراری روابط حسنه با ایران موکلف می کند.

* حضور آمریکا در سوریه بر پایه کدام مجوز بود؟ ذاکریان خاطر نشان کرد: اقدامی را که آمریکایی ها در زمان ترامپ انجام دادند و در پی آن سپاه را در گروه تروریستی قرار دادند، یک اقدام مغایر با قطعنامه 2231 است؛ این نکته ای است که مذاکره کنندگان ما باید آن را مورد توجه قرار دهند که یک نکته ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور آمریکا در سوریه بر پایه کدام مجوز بود؟

حضور آمریکا در سوریه بر پایه کدام مجوز بود؟