مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 19:372022-08-04اقتصادي

تخریب های سیل در بافت تاریخی یزد محصول سال ها بی توجهی و نداشتن سکونت است


مدیر پروژه بناهای تاریخی صندوق توسعه، احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی در یزد، گفت: خسارات بناهای تاریخی و خانه های موجود در بافت های مختلف تاریخی محصول سال ها بی توجهی، - عاطفه نیکوگفتار، مدیر پروژه بناهای تاریخی صندوق توسعه صنایع دستی و بناهای تاریخی در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: تجربه به ما ثابت کرده بناهایی که مورد استفاده بودند مانند خانه حظیره ای و خانه حیرانی کمتر در سیل یزد دچار آسیب شدند.

و وی افزود: بناهایی که دارای زیست و حیات بودند و حتی کارگاه هایی که می دانستند سیل قرار است اتفاق بیفتد، برای مقابله با سیل آمادگی کسب کردند به طوری که کمترین آسیب را متحمل شدند.

نیکوگفتار با اشاره به این که آمادگی برای مقابله با سیل درصد آسیب دیدگی این بناها را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، گفت: همواره سکونت باعث نجات بافت می شده است حتی کارگاه هایی که درگیر سیل شدند هم کمتر دچار آسیب شدند مانند کارگاه چرخاب و خانه کازرونی و .

همگی با توجه به تجربه قبلی بارش های فراوان و خسارتهایی که به خشت ها وارد شد، آماده شدند.

مدیر پروژه بناهای تاریخی صندوق توسعه صنایع دستی و بناهای تاریخی در خصوص بافت های قدیم که دچار آسیب شده بودند، تصریح کرد: علاوه بر سکونت و پایش مداوم بافت، ساختار سنتی و استفاده از مصالح بومی و مصالح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب های سیل در بافت تاریخی یزد محصول سال ها بی توجهی و نداشتن سکونت است

تخریب های سیل در بافت تاریخی یزد محصول سال ها بی توجهی و نداشتن سکونت است