مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 14:572022-08-04سياسي

کدیور، بادیگارد سروش نیست


مشاجره عبدالکریم سروش و محسن کدیور که هر دو در خارج از کشور به طرح نظریات خود می پردازند و در چارچوب روشن فکری دینی شناخته می شوند موضوع این یادداشت است.

- .

عصر ایران؛ هومان دوراندیش - دعوای عبدالکریم سروش و محسن کدیور بر سر فهم اسلام در روزهای اخیر اوج تازه و کم سابقه ای یافت چراکه سروش، کدیور را یک روحانی قشری خواند و کدیور هم به سروش سلام کرد که یعنی آن که مرا قشری خوانده، خودش جاهل است! سروش و کدیور روزگاری به جرم دین شناسی متفاوت از دین شناسی رسمی، در کنار هم در معرض حملات فیزیکی گروه های جاهل و قشری بودند، ولی الان خودشان یکدیگر را قشری و جاهل می خوانند.

به نظر می رسد لحن نامناسب محسن کدیور در نقد های سال گذشته اش بر آرای سروش، علت اصلی رسیدن اختلاف فکری به دعوای لفظی بوده است.

نگارنده این یادداشت اگرچه در نگاه به دین عمیقا متاثر از آرای دکتر سروش است، ولی با جان کلام نقد محسن کدیور به آن دو جلسه سخنرانی جنجالی سروش با عنوان پیامبر اقتدارگرا ، موافق است.

اگرچه جناب کدیور در مجموع تاریخ را به مقراض عقاید می برد و می پذیرد، و حرفش در کل این است که: اسلام به ذات خود ندارد عیبی/ هر عیب که هست از مسلمانی ماست ، اما در نقدهایی که بر آن دو سخنرانی سروش وارد کرد، دست کم از نظر نگارنده، به درستی می گفت که سروش پیامبر اسلام را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدیور، بادیگارد سروش نیست

کدیور، بادیگارد سروش نیست