مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 14:522022-08-04اقتصادي

تمرکز وزارت صمت بر ایجاد بازار گسترده برای دانش بنیان ها است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از نمایشگاه قابلیت های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش بنیان اظهارداشت: - وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: تمرکز ما در حوزه دانش بنیان این است که بنگاه های بزرگ رابیاوریم تا وارد تحقیق و توسعه بشوند تا یک بازار گسترده برای دانش بنیان ها ایجاد شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از نمایشگاه قابلیت های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش بنیان اظهارداشت: صنعت دفاعی، چون گستردگی زیادی دارد تطابق زیادی با بخش صنعت دارد به طوری که در این بازدید با یک حساب سرانگشتی حدود 20 تا 25 بخش را دیدم که با حوزه صنعت تطابق دارد.

وی افزود: بدنبال تقویت این بخش هستیم نمونه های خوبی در حوزه های میکرو الکترونیک، خودرو و بخش های شیمیایی معدنی دیده می شود.

به طور کلی نیاز های بخش دفاع گسترده است.

وی در پاسخ به اینکه سهم دانش بنیان ها در صنعت چقدر است گفت: اینکه شرکت های دانش بنیان چه سهمی در فناوری های نوین دارند باید بگویم سهم بالایی است، اما اینکه چه میزان در اقتصاد نقش دارند در حال حاضر پایین است، چون هنوز به مقیاس نرسیده اند.

وزیر صمت ادامه داد: مثلا ما یک واحد صنعتی داریم سود خالص آن در سال گذشته 80 هزار میلیارد تومان بود اگر سه درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکز وزارت صمت بر ایجاد بازار گسترده برای دانش بنیان ها است

تمرکز وزارت صمت بر ایجاد بازار گسترده برای دانش بنیان ها است