مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 12:522022-08-04ورزشي

روایت آکروبات باز بوشهری که عاشق حسین(ع) بود+عکس


گرگعلی خسروی اسطوره ای در چرخ سواری قدیم بوشهر است که با استفاده از توانمندی خود، خود را خالصانه وقف امام حسین (ع) کرده بود.

- خبرگزاری فارس - بوشهر، سینا ناجی: خاک و جان مردمان استان بوشهر با عزاداری و محرم عجین شده است، اگر در کنار سال داران و جوانان دیروز این شهر بنشینید روایت های بسیاری شگفت انگیزی را خواهید شنید که در کمتر جای دنیا نظیر آن وجود دارد.

یکی از این شخصیت های بوشهری گرگعلی خسروی است؛ نابغه ای در عرصه دوچرخه سواری و آکروبات بازی که عاشق امام حسین (ع) بود و هر ساله در ایام محرم و صفر از این توانمندی خود در راه خادمی سید و سالار شهیدان استفاده می کرد.

گرگعلی خسروی معروف به گرگی چرخی در دی ماه سال 1316 خورشیدی متولد و بزرگ شده در محله دهدشتی یکی از چهار محل قدیمی شهر بوشهر بود؛ پدرش دکان مواد سوختی مانند هیزم و ذغال و نفت در آخر بازار آهنگری ها داشت و روزگار را به سختی و شکرخداگویان می گذراند.

او از اول جوانی علاقه زیادی به دوچرخه داشت و در آن وقت کمتر کسی از مردم شهر دوچرخه داشتند؛ بیش تر کرایه می گرفتند، پدر و مادرش با اصرار زیاد او یک دوچرخه (ریلی) انگلیسی سایز بیست و هشت برایش خریدند.

او شروع به راندن و تمریناتی که از ابتکار و خلاقیات خود بود در محل و یا در زمین فوتبالی که بعداً پاساژ ملت و دبیرستان داریوش کبیر یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت آکروبات باز بوشهری که عاشق حسین(ع) بود+عکس

روایت آکروبات باز بوشهری که عاشق حسین(ع) بود+عکس