مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 12:372022-08-04اجتماعي

ممنوعیت ورود گردشگران به روستای ابیانه در روزهای تاسوعا و عاشورا


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نطنز گفت: به درخواست مردم روستا و تصویب در شورای اداری شهرستان، روزهای عاشورا و تاسوعا ورودی گردشگران و مسافران به این روستا ممنوع شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نطنز از ممنوع شدن ورود گردشگران و مسافران به روستای تاریخی ابیانه در روزهای 16 و 17 مردادماه ماه هم زمان با عاشورا و تاسوعای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) خبر داد.

حسین یزدانمهر امروز 13 مردادماه سال 1401، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به قرمز شدن شهرستان نطنز و روستای ابیانه به دلیل شیوع مجدد بیماری منحوس کرونا و همچنین درخواست اهالی عزادار روستای تاریخی ابیانه، ورود گردشگران و مسافران به این روستای تاریخی در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی ممنوع شد.

او ادامه داد: همه ساله و قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا، خیل عظیمی از گردشگران و دوستداران اهل بیت (ع) با حضور در روستای تاریخی ابیانه از آیین های سنتی و مذهبی این روستا از جمله آیین ثبت ملی شده نخل گردانی و همچنین آیین جغجغه زنی و دیگر آیین های عزاداری این روستا در ایام ماه محرم به ویژه روزهای عاشورا و تاسوعا دیدن می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت ورود گردشگران به روستای ابیانه در روزهای تاسوعا و عاشورا

ممنوعیت ورود گردشگران به روستای ابیانه در روزهای تاسوعا و عاشورا