مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 14:522022-08-03اقتصادي

جزییات رشد صادرات ایران به 15 کشور همسایه و هند و چین


بررسی وضعیت صادرات در فروردین 1401 نسبت به مدت مشابه آن در سال 1400 نشان می دهد که صادرات ایران به 15 کشور همسایه به علاوه هند و چین طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 26 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یکی از اهداف دولت سیزدهم توسعه روابط تجاری بر کشورهای همسایه به علاوه هند و چین است.

  در این باره، علیرضا پیمان پاک، رییس سازمان توسعه تجارت ایران، می گوید: سال های گذشته یک سری اقدامات و فعالیت هایی صورت گرفته بود و در حال حاضر رییس جمهور هدف گذاری کرده است تا بتوانیم در 4 سال آینده حداقل 35 میلیارد دلار افزایش صادرات غیرنفتی داشته باشیم و با این هدف گذاری باید سیاست گذاری ها و اقدامات را منطبق کنیم.

به گفته رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران مطالعات سازمان توسعه تجارت نشان می دهد که از کشورهای همسایه به علاوه چین و هند حداقل 100 میلیارد دلار می توانیم کسب درآمد کنیم،  این بازارها را می شود در اختیار گرفت فقط باید تسهیل صورت گیرد و دولت نیز کارشکنی نکرده و موانعی برای تاجر و صادرکننده ایجاد نکند.

* آل اسحا ق: ایران ظرفیت 1200 میلیارد دلاری تجارت در کشورهای همسایه اطراف دارد بنابراین گزارش درباره ظرفیت تجاری کشورهای همسایه نیز یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق، گفته است: با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات رشد صادرات ایران به 15 کشور همسایه و هند و چین

جزییات رشد صادرات ایران به 15 کشور همسایه و هند و چین