مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 13:522022-08-03اقتصادي

بازار سیمان در مدار آرامش/چگونه از بروز فاجعه قیمتی سیمان جلوگیری شد


توسعه 6 هزار مگاواتی نیروگاه در کنار اجرای دقیق و برنامه ریزی شده مدیریت مصرف برق سبب شد تا بازار سیمان برخلاف سال گذشته با افزایش قیمت نجومی مواجه نشده و حتی کاهش قیمت را تجربه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ابتدای شروع فصل گرم بود، که شرکت های تولید سیمان یکی پس از دیگر قبل از شروع برنامه مدیریت مصرف برق از خاموشی و قطعی برق و به دنبال آن افزایش قیمت سیمان خبر می دادند.

همین موج روانی شکل گرفته در نیمه دوم خردادماه سال 1401 سبب شد تا شاهد رشد 112 درصدی قیمت سیمان نسبت به سال گذشته باشیم، اما اگر روند تغییر قیمت ها در تیرماه و نیمه اول مردادماه را دنبال کنیم، متوجه خواهیم شد که این کالای اساسی نه تنها به ثبات قیمت رسید، بلکه نسبت به قیمت شروع فصل گرم در 15 خردادماه سال جاری نیز با کاهش مواجه شد.

این روند ثبت شده از تغییرات قیمت سیمان مطابق آمار بورس کالا و تبدیل خیز جهش قیمت به شرایط ثبات و حتی کاهش قیمت از برگزاری یک جلسه در نیمه دوم خردادماه آغاز شد.

جایی که اعضای انجمن کارفرمایی صنعت سیمان به عنوان نماینده این بخش از صنعت در جلسه ای با وزیر نیرو از دغدغه های خود گفتند.

بر اساس اظهارات دبیر انجمن کارفرمایی صنعت سیمان از نتایج جلسه برگزار شده، مقرر شد تا مدیریت مصرف برق با اولویت تامین 5 میلیون تن کلینکر و سیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار سیمان در مدار آرامش/چگونه از بروز فاجعه قیمتی سیمان جلوگیری شد

بازار سیمان در مدار آرامش/چگونه از بروز فاجعه قیمتی سیمان جلوگیری شد