مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 11:022022-08-03سياسي

کدام محله های تهران به نام زنان و دختران ناصرالدین شاه است؟


هرچند دیگر از آن باغ قدیمی در نازی آباد خبری نیست، اما نازی آباد یکی از آن محله های تهران است که هنوز نام قدیمی اش را حفظ کرده و رد پای یکی از زنان ناصرالدین شاه را می شود در ماجرای نامگذاری آن دید.

- هرچند دیگر از آن باغ قدیمی در نازی آباد خبری نیست، اما نازی آباد یکی از آن محله های تهران است که هنوز نام قدیمی اش را حفظ کرده و رد پای یکی از زنان ناصرالدین شاه را می شود در ماجرای نامگذاری آن دید.

در نگاه اول شاید هیچ محله ای در تهران به نام زنان معروف نباشد.

اما اگر خوب دقت کنید، چند محله قدیمی تهران از چند دهه پیش به نام زنان سنده خورده اند و هنوز هم تهرانی ها آن محله ها را با نام قدیمی شان می شناسند.

در ادامه گریزی زدیم به 4محله معروف تهران که هنوز نام زنان ناصرالدین شاه را یدک می کشند و البته خیلی ها از ماجرای نامگذاری آن خبر ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری، نازی آباد ، نازخاتون و ناصرالدین شاه ؛ اگر این سه کلیدواژه را در تاریخ محله نازی آباد جست وجو کنید به راز نامگذاری این محله پی می برید.

روزگاری در نازی آباد باغ بسیار وسیعی وجود داشت که محل برو و بیای اعیان و اشراف قجری بود.

هرچند دیگر از آن باغ قدیمی در نازی آباد خبری نیست، اما نازی آباد یکی از آن محله های تهران است که هنوز نام قدیمی اش را حفظ کرده و رد پای یکی از زنان ناصرالدین شاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام محله های تهران به نام زنان و دختران ناصرالدین شاه است؟

کدام محله های تهران به نام زنان و دختران ناصرالدین شاه است؟