مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 09:022022-08-03سياسي

میرباقری: هدف نهایی امام حسین (ع) از قیام کربلا، بندگی خدا بود


یک هدف اصلی برای قیام امام حسین (ع) وجود دارد.

هدفی که سایر اهداف را در خودجای داده و همگی ذیل آن تعریف می شوند «بندگی خداست»، - سیدمحسن میرباقری، استاد تاریخ و معارف اسلامی در مورد هدف و چرایی قیام امام حسین (ع) به خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس گفت: حرکت و قیام امام حسین (ع) و آن چه که در کربلا رخ داد به قدری عظیم و بزرگ است که حتی بزرگان ما در برداشت و تفسیر علت حرکت امام نتوانستند به یک نظر قاطع برسند و موجب شده که ما در مورد واقعه کربلا با نظرات و تفاسیر گوناگونی مواجه شویم.

  مجموعه ای در دلایل قیام امام حسین (ع) وی افزود: شاید بتوان در بین نظرات و برداشت های موجود آن چه که علامه مجلسی و علامه طباطبایی برگزیدند را انتخاب بهتری دانست.

این دو بزرگوار چنین اعتقاد دارند که حرکت امام حسین (ع) نه فقط محدود در یک دلیل بلکه مجموعی از عوامل و دلایل را در دل خود جای داده است.

  اصلاح وی ادامه داد: اگر یک نگاهی به بیانات خود امام داشته باشیم که فرمودند: إِنّی لَمْ أَخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفْسِداً و لا ظالِماً، إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّهِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَهِ جَدّی و أبی؛ من برای جاه طلبی و کام جویی و آشوبگری و ستمگری قیام نکردم، بلکه برای اصلاح در ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرباقری: هدف نهایی امام حسین (ع) از قیام کربلا، بندگی خدا بود

میرباقری: هدف نهایی امام حسین (ع) از قیام کربلا، بندگی خدا بود